Saturday, 31 December 2011

teruskan mengalir

tiada kata lagi..
tiada apa lagi..
semua sudah terjadi..
teruskanlah mengalir..
sudah sampai masanya untuk mengalir..
kerna tidak termampu lagi menahan untuk kau mengalir..
mengalirlah sehingga puas..
aku relakan untuk kau mengalir..
walaupun aku terpaksa..
walaupun aku pernah berjanji akan menjaga kau dari kau mengalir..
kini aku tidak mampu lagi menahan untuk kau mengalir..
teruskan hajat yang kau inginkn..
hajat yang kau ingin mengalir..
tiada kata..
tiada apa lagi..
tiada lagi alasan..
sudah tiada lagi....

#mengalirlah kau sepertimana fungsi yang telah Allah s.w.t tetapkan#


#Rela walaupun terpaksa#

kelalaian dunia

dunia banyak pancarobanya..
dunia banyak cabarannya..
dunia banyak hasutannya..
dunia ini boleh memberikan kelalaian..
persekitaran dunia ini boleh membuat kita alpa..
semua yang harus didahulukan akan dilambatkan..
aku benci dengan kelalaian dunia..
kelalaian dunia merubahkan seseorang daripada asal..
kegembiraan dari kelalaian dunia yang menjadi kesakitan..
kesakitan bermula dari kelalaian dunia..
manusia akan lalai ditelan dunia..
manusia akan merelakan jasad mereka ditelan kekuasaan dunia..
dunia ini hanya sementara ..
jangan penah lalai dengan dunia...
kelak akan memberi kesan yang mendalam..
dunia..
dunia..
dunia..
yang penuh tipu muslihat..
jangan pernah lalai...

#benci#

Thursday, 29 December 2011

aku sayang kau

aku tegur bukan kerana tidak suka..
aku marah bukan kerana aku benci..
aku cakap bukan kerana suka-suka..
aku buat semua ini kerana aku sayang kau..
aku sayang kau sepertimana aku sayang family aku..
aku nak lihat kau sentiasa sihat,ceria,gembira seperti selalu..
kau bagaikan puteri dalam hidup aku..
kau bagaikan diva dalam hidup aku..
kau bagaikan warna yang menghiasi lukisan yang tanpa warna..
tiada kata..
tiada apa lagi..
aku hanya sayang kau seorang saja..
tiada yang lain...
si pendek & si buncit..
NUR ANIS AQMAL

# u only one #

Wednesday, 28 December 2011

kerna cinta kau

hidup aku sekarang berwarna-warni disebabkan cinta kau..
hidup aku semakin gembira disebabkan cinta kau..
masa aku sekarang sempurna disebabkan cinta kau..
masa aku lengkap disebabkan cinta kau..
senyuman aku sekarang manis disebabkan cinta kau..
senyuman aku semakin lebar disebabkan cinta kau..
aku merasa semakin dihargai disebabkan cinta kau..
aku semakin yakin disebabkan cinta kau..
kehadiran kau dalam hidup aku sangat bermakna..
aku sangat bersyukur kepadaNYA menemukan aku dengan kau..
kau sentiasa berada di hati aku ..
kau tidak akan pernah aku lupakan seperti mana aku mengingati keluarga,Allah s.w.t
kau sentiasa dihati aku ...

#sentiasa bersama seperti air yang dicincang tidak akan putus #

Monday, 26 December 2011

hanya kau sahaja

mata aku hanya ingin melihat kau sahaja..
mulut aku hanya ingin menyebut nama kau sahaja..
telinga aku hanya ingin mendengar suara kau sahaja..
tangan aku hanya ingin memimpin tangan kau sahaja..
segalanya aku hanya ingin kau sahaja..
aku tidak mahu yang lain hanya kau seorang sahaja..
kau seorang sahaja..
titik...tiada yang lain hanya kau..

#Tiada yang lain#

Saturday, 24 December 2011

So Lucky

N i hari yang aku tunggu
U ntuk berjalan sama kau
R iang-ria, ketawa aku bersama kau
A ku bagai raja bila 1 hari bersama kau
N ama kau selalu berada dalam ingatan aku
I   ndah hari aku bila 1 hari kau berada disisi aku
S  enyum,gelak tawa yang  kau berikan pada aku menyinari & mewarnai hari aku
A  nisaqmal kau terindah bagi aku
Q  ueen (kau) dan King (aku) sesuai untuk aku dan kau
M anja kau membuat aku selesa bila  bersama kau
A  ku harap kita dapat bersama hingga hayat kita walaupun itu kuasa Allah S.W.T 
L  ove & miss so much to you

#satu hari bersama kau membuat hari aku menjadi seperti pelangi yang hadir selepas hujan#

Sunday, 18 December 2011

Rintihan emosi dan hati

Emosi jadi tidak menentu..
Bila sesaat kau hilang dihadapan mata..
Hati menjadi semakin rindu..
Bila sesaat tidak mendengar suara kau..
Aku harus kuat..
Untuk jalani semua ini..
Jauh mana jarak aku & kau..
Aku tetap rasa kau sentiasa sisi..
Walaupun aku bersama teman sejoli..
Aku tetap rase kau ada..
Kau sentiasa berada bersama aku..
Percayalah..


~rintihan emosi dan hati~

Wednesday, 30 November 2011

Cukup Sempurna

Hari demi hari terus berlalu..
Aku dan kau makin serasi..
Kau terlalu baik buat aku..
Kadang-kadang aku rase terlalu kerdil untuk kau..
Bagaimana kau melayan aku..
Meluang masa untuk aku..
Terlalu sempurna bagi aku yang kau berikan..
Kau bagaikan pelangi yang hadir selepas jutaan mutiara jatuh dari langit..
Kau tiada dua bagi aku..walaupun aku dan kau berjauhan..
Kau tetap akan aku simpan dihati dan akan aku pahat dalam ingantan aku selalu..
Setiap kali melihat wajah kau..akan terukir senyuman dari bibir aku..sentiasa terukir jika kau ada didepan aku..
Kau cukup sempurna ..cukup sempurna bagi aku..
Harap kita akan dapat menjalani hidup bersama hingga akhir hayat kita..Amin~~
4 u my love : NurAnis Aqmal <3

Friday, 25 November 2011

Apa beza

apa beza rindu yang kau lafaz dekat aku dengan kau lafaz dekat orang lain..
kalau awal hingga akhir perbualan kau dengan diorang hanya menceritekan tentang rindu..
sama aku  dengan kau bicarekan setiap bermula dioalog kite setiap hari..
kenapa termudah untuk ungkap kate2 rindu..
apa beza rindu kau terhadap aku dengan rindu kau dengan diorang..
jika sama permulaannya dan akhirnya.. :((

Saturday, 19 November 2011

Aku Nak Kau Tahu

aku nak kau tahu..
walaupun selepas ini kite berjauhan..
aku nak kau sentisa gembira..
anggaplah aku ade disisi kau lalu..
aku tahu mungkin ini sukar..
tapi kite perlu terime semuanya..
love & miss u..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
sekarang kau dah jadi milik aku..
aku cuma nak kan kau sorang..
tiada dua , cuma kau sorang aku mahukan..
ketawe , menagis , jatuh , bangun , sakit hanya dengan kau..
aku nak kau tahu semua ini apa yang aku rase..
love & miss u..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
aku tak tahu sampai hubungan kite..
tapi aku nak kite nikmati perhubungan ini..
jika ade jodoh kite akan bersama kelak..
berkongsi kehidupan bersama..
aku mengharap apa yang aku fikirkan menjadi realiti kelak..
love & miss u..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
aku nak kau tahu..
aku akan sayang & rindu kau setiap hari dalam hidup aku..
walaupun aku marah , tinggi suara dengan kau..
tak niat pun, just nak kau berubah untuk kebaikan kau..
harap kau boleh terime & faham dengan aku..
love & miss u ..

love & miss u ANIS AQMAL <3 <3 <3

Thursday, 17 November 2011

~maafkan aku ~

maaf kerna terlalu memaksa..
bukan sengaja aku memaksa..
memaksa kerna aku terlampau sayang..
maafkan aku kalau membuat kau terasa dipaksa..
maafkan aku...

Monday, 14 November 2011

14 NOV 2011 -- 4:42 am

14 NOV 2011 -- 4:42 am 
saat bahagia aku & kau telah terpahat pada tarikh ini..kau membuka pintu hati menerima aku..hati kau & aku bersatu pada saat ini..walaupun kita sering bergaduh..mungkin itu semua berlaku ada hikmahnya..pada tarikh & masa ini telah menceritakan segalanya apa yang berlaku..semua yang terungkap pada bibir & mulut kita pada mula perkenalan dulu..telah menjadi nyata..walaupun dulu penah kau lafazkan yang kau xnk menberi sedikitpun harapan terhadap aku..tapi terus menunggu kerna aku yakin setiap apa yang hati aku kata kan..mungkin mulanya kesakitan aku tempuhi semasa perjalanan aku menunggu kau..aku tetap tunggu kau ..kesakitan yang aku alami sudah terubat pada tarikh & saat ini muncul ..segalanya berubah sekelip mata tanpa disedari selepas kau merungkapkan kau pilih & menerima aku sebagai penyeri hati kau yang kosong...luka yang berdarah tanpa henti mula hilang .. 14 NOV 2011 -- 4:42 am akan pahat dalam memory hidup aku yang kau menjadi milik aku..aku harap kau akan menjadi milik aku hingga hayatmu..terima kasih sayang kerna kau memberi aku untuk bernafas kembali setelah lama aku berada dalam kegelapan..terima kasih sayang untuk segala yang kau lakukan untuk aku..

I LOVE U SO MUCH 
U ONLY ONE IN MY HEART
< ANIES AQMAL >

Saturday, 12 November 2011

tell me

Tell me that you need me because I love you so much.
Tell me that you love me because I need you so much.
Tell me that you need me because I love you so much.
Say you'll never leave me because I need you so much

<BMTH - DONT GO>

Tuesday, 8 November 2011

terima kasih untuk semua

terima kasih kerana buat aku tersenyum.
terima kasih kerana buat aku ketawa..
terima kasih kerana buat aku menangis..
terima kasih kerana buat aku marah..
terima kasih kerana buat aku sakit hati..
semua yang kau buat pada aku membuat aku dihargai,disayangi..
terima kasih kerana menjadi pelangi dalam hidup aku..
terima kasih kerana menjadi duri dalam hidup aku..
terima kasih kerana menjadi racun dalam hidup aku..
terima kasih kerana menjadi madu dalam hidup aku..
terima kasih kerana menjadi penawar dalam hidup aku
semua itu yang membuat aku semakin sayang dan rindu terus kepada kau..
i miss u....i love u....muaaahhhhh~~~

Sunday, 6 November 2011

hanya undangan

skrip lama sudah hadir kembali dalam kehidupan aku..seorang telah mencoret kembali skrip itu..aku diambil sebagai pelakon tambahan bagi mewarnai perjalan cerita..watak aku akan digunakan bila pelakon utama (puteri) terasa hatinya kosong..bila watak utama (putera) tidak ada disamping si puteri..puteri akan mencari seorang pengemis  untuk mengisi kekosongan dalam dirinya..apabila putera sudah kembali disisi si puteri,,puteri akan meninggalkan si pengemis serta merta..si puteri membuat pengemis tersebut seperti boneka..bila diperlukan ambik dan bila tidak diperlukan akan dibuang serta merta ... walaupun si puteri pernah meluahkan perasaannya kepada si pengemis yang juga ada perasaan terhadap si puteri..si pengemis menganggap diri hanyalah boneka bagi si puteri,,,namum si pengemis sedar bahawa dia bukan untuk si puteri walaupun di menyimpan seribu harapan kepada si puteri..si pengemis hanya menahan kesakitan , keperitan , kekecewaan dan memenam luka hatinya apabila si putera hadir kepada si puteri kerna si pengemis bukan seorang yang layak untuk menemani disisi si puteri........namum si pengemis pernah berkata kepada si puteri yang dye akan menunggu si puteri..

Tuesday, 1 November 2011

pilu...

awan mendung kelabu....
hati ku pilu...
mengenangkan diri mu...
yg makin habus...
di telan kegelapan awan mendung kelabu..

dan ku masih menunggu diri mu..
lau pun sendirian..
ku masih menunggu diri mu..
walaupun perit..
ku tetap akan hadir kepada mu..
ketika kau masih memerlukan ku..
hati ku pilu..
dikalau engkau jauh dari diri ku..
biar ku saja merasa semua nie..
tidak sekali ku akan membiarkan mu..
merasa keperitan hati ku nie..

Sunday, 30 October 2011

Akan Aku Tunggu

masa terus berlalu pergi..hari terus berganti hari..malam saling berganti dengan siang..tapi perasaan aku kepada kau tidak boleh berganti dengan perasaan lain..walaupun aku cuba untuk bawak perasaan ini kedasar jauh dalam sudut hati aku,..tapi tetap sama perasaan aku dulu dengan sekarang kepada kau..sehari aku tak mendengar suara kau..aku rasa tidak lengkap hari-hari aku tanpa suara kau..walaupun kau sudah berpunya yang mana sudah lama dan jelas dimata aku..tapi aku tidak boleh tipu perasaan aku terhadap kau..aku pernah berjanji pada diri aku yang aku akan tunggu kau walaupun masa itu mungkin lama..tapi aku akan tunggu kau selama yang boleh...walaupun kau pernah cakap pada aku yang kau tak nak beri aku harapan..tapi aku tetap dengan perasaan yang tidak pernah tipu aku selama aku hidup dimuka bumi ini dan aku takkan menipu perasaan aku terhadap kau..aku akan pegang semua janji aku terhadap diri aku yang aku akan tunggu kau walaupun selepas ini kita akan jarang bertemu...mungkin disinilah tempat yang paling sesuai aku luahkan segala yang aku rasa terhadap diri kau..setiap apa yang aku coretkan diblog aku terhadap kau..aku pernah mengharap kau memberi respon(commet) at blog aku ini..tapi mungkin itu hanya harapan tinggal harapan buat aku..aku rasa cukup setakat ini aku coretkan perasaan aku terhadap kau..yang lain biar aku saja yang simpan...aku akan terus menunggu..terus menunggu dan terus menunggu..
.... akan aku tunggu....

Friday, 21 October 2011

Kenapa

kenape harus sembunyikan perkara yang kau lakukan..
kenape takut hubungan antara kau dan aku berubah..
kenape takut kita tidak akan semesra seperti sekarang ..
cube la jangan nk sembunyikan perkara cm 2..
kau boleh orang sakit hati,tawar hati,mood berubah..
berfikirlah seperti mana umur kau..
bukan berfikiran kanak2...
orang ade perasaan jugak cam ane kau ade perasaan..
jangan nak pentingkan diri sendiri..
perkara kau buat nie..
bukan pertama kali..
tapi berkali-kali..
kau ulang balik perbuatan kau..
tolonglah lepas nie jangan nk ulang perbuatan yang same..
aku rase macam dipermainkan je..
macam kau sekadar singgah sementare menunggu hujan berhenti..
aku bukan tempat yang sesuai untuk kau singgah hanya sekadar menunggu hujan berhenti..
aku bukan orangNYA...

Wednesday, 19 October 2011

janji

jangan pernah berjanji kalau diri tu tak boleh nak tunaikan.orang akan terasa dan sakit hati kalau benda yang dijanjikan tidak dituanikan.manusia mmg tak lari dari perasaan nie..aku pun same cam orang lain ade perasaan..lau kau rase x leh nk tunaikan janji yang kau taburkan dekat aku,jangan pernah taburkan janji lagi terhadap aku.sebab bende cam 2 leh buat aku terasa walaupun ade orang cakap bende cam small matter..2 orang lain tapi bukan aku..aku x boleh orang mungkir janji walaupun sekali..sebab aku x boleh terime sebab aku memag xkan berjanji lau aku rase aku x boleh nk tunaikan..aku akan cakap "tengok la cam ane"...aku xnk orang lain sakit hati dan mengharap ape yang telah dijanjikan.manusia akan mengharap sepenuh hati kalau ade  sesuatu perkara yang telah dijanjikan  dan menanti dengan penuh perasaan..sama cam aku,lau orang dah janji ngan aku,aku akan mengharap apa yang dijanjikan akan tertunai lau x aku akan terasa dan sakit hati...

Monday, 10 October 2011

CinTa

Hidup ini ialah cinta..
Cinta itu hati...
Hati itu nyawa...
Nyawa itu manusia..
Manusia tidak lari dari perasaan cinta..
Manusia dikurniakan sepasang mata untuk melihat..
Manusia dikurniakan sepasang tangan untuk memengang..
Manusia dikurniakan sepasang telingan untuk mendengar..
Manusia dikurniakan sepasang kaki untuk berjalan..
Tapi manusia hanya dikurniakan sekeping hati..
Kerana tuhan telah memberikan sekeping lagi hati kepada seseorang untuk kita cari..
Itulah yang dinamakan cinta..

Tuesday, 4 October 2011

jangan mempersiakan

hidup ini seperti garisan..
tapi suatu masa garisan itu akan mati juga..
hidup ini seperti lilin yang menyala..
kelak, lilin itu akan terpadam dan takkan menyela..
sebelum garisan itu mati..
sebelum lilin itu terpadam..
cuba menghargai dan bersyukur dengan apa yang diberi..
jangan pernah mempersiakan pemberianNYA..
mungkin hanya sekali kita dapat merasa semua pemberianNYA..
ketika ada..
cuba menghargai..
cuba jaga dengan baik..
jangan pernah mempersiakannya...
hidup kita didunia hanya sementara..
yang kekal disana..
hargai bila masih ada.....

Friday, 30 September 2011

walaupun seketika.

walaupun seketika..
kita berkongsi kehidupan bersama..
tapi bagi aku sungguh bermakna..
walaupun seketika.
kita bersama-sama cuba memahami antara satu sama lain..
tapi sudah sampai ketitik notah kehidupan kita bersama..
aku melepaskan kau bukan kerana wanita lain..
tetapi tidak mahu kau terus terluka jika bersama aku..
aku tahu..aku bukan lelaki yang baik untuk kau..
jujur dan ikhlas aku cakap berat untuk aku melafaskan perkata "putus"..
tapi itu yang harus aku lakukan supaya kau tidak terluka kerana aku..
aku hanya ingin mengucapkan terima kasih kepada kau yang memberi peluang kepada aku..
untuk menjaga kau walaupun seketika..
terima kasih juga kerana menyangi aku..
aku harap kau akan menjumpai lelaki yang lebih baik dan mampu menjaga kau.
maafkan aku yang banyak melukai kau..



Wednesday, 28 September 2011

Mungkin Hanya Kawan

Sekian lama tidak berhubung..
Kini kembali berhubung antara aku dan kau..
Walaupun aku dan kau jarang-jarang berhubung..
Tapi sudah cukup untuk menantakan hubungan kawan aku dan kau masih ada..
Walaupun ada peristiwa hampir memutuskan hubungan kawan antara aku dan kau..
Perasaan aku yang lalu perlu ditolak ketepi walaupun masih ada perasaan itu terhadap kau.. 
Jujur dari hati aku..perasaan itu masih ada..
Maafkan aku kerana masih mengharap..
Mungkin peristiwa yang lalu akan mengeratkan hubungan kawan aku dan kau..
Harap apa yang terfikir difikiran ini akan terjadi.. 
Mungkin ini lah yang telah tertulis antara aku dan kau..
Hanya sebagai "KAWAN"..

Monday, 19 September 2011

aku hanya punk rock jalanan

aku dan kau banyak berbeza
aku hanya punk rock jalanan
yang tidak mempunyai harta yang melimpah
dan tidak punyai kereta mewah
tapi aku punya maruah dan wawasan dalam hidup
jangan pernah memandang rendah dan hina
walaupun perjalanan hidup aku sebegini
jangan mengadili orang lain , jika diri sendiri tidak sempurna

Friday, 16 September 2011

maafkan aku

maafkan aku..
kerna tidak sempurna untuk kau
kerna aku mengecewakan kau
kerna aku menyakitkan kau
maafkan aku
sudah aku cuba jadi yang terbaik untuk kau
tapi tetap sama
aku tidak mampu tuk memberi apa yang kau inginkan
maafkan aku
aku tidak sempurna seperti yang kau harapkan
maafkan aku.

Monday, 12 September 2011

aku dan kau

Pada perkenalan aku n kau ..aku sangat rase gembira, sebab masih ade orang nk berkawan dengan aku.. Semakin lama aku n engkau berkawan dan bertukar number telefon aku semakin gembire..Hari demi hari berlalu , aku mula mempunyai satu perasaan pada engkau sebelum 2 aku tak tahu kau sudah berpunya sebab 2 la ade perasaan at kau. kalau aku tahu kau sudah berpunya aku rase aku tak menaruh perasaan at kau cm ane aku mengharap mase 2..biasa r manusia sume ada perasaan, aku pun tak lari dari itu aku pun manusia biasa..lepas aku tahu kau sudah berpunya, aku simpan perasaan aku at kau, serius aku cakap mmg menderita r aku menahan perasaan aku at kau..tapi aku x tahu kau perasan or tidak aku ade simpan perasaan kau..aku x kesah kau perasaan ke tak..aku tak kan salah kan kau sebab perasaan aku at kau..dah perjalanan hidup aku dah tertulis cm nie..aku kene terime dan redho yang kau sudah berpunyai walaupun aku terpakse berlakon yang aku tak ape2 yang berlaku..tapi aku gembira sebab kau masih kawan aku sampai sekarang..walaupun perasaan aku nie dah terbuak2 nk luahkan at kau..tapi aku rase tak payah kot..takde makne pun lau aku luahkan perasaan aku nie at kau..sebab kau sudah berpunya..aku doakan kau bahagia dan gembira dalam kehidupan kau..perasaan aku nie biar je sebab mungkin kelak ada orang lain yang ganti tempat engkau.ok nie last..aku mntak maaf sbb aku simpan perasaan at kau lebih daripada seorang kawan dan jangan cerite at sape lau ko tahu aku tulis nie tuk kau..
aku nak mintak maaf lau aku ade wat ko terase, kecik hati , ape2 la,,aku nk mntak maaf..harap aku n kau berkawan sampai bile2... :D

Friday, 9 September 2011

penantian sia-sia

penantian sia-sia
kerana terlalu melayan perasaan yang kesunyian
membuat kelekaan hadir dalam hati
walaupun sudah tahu jawapan nya
penantian sia-sia
kerana mengharapkan sesuatu yang tidak pasti
satu harapan palsu
membuat hati berdarah kembali
penantian sia-sia
kerana tidak akan dapat apa yang diingini
hanya menanti jawapan yang sudah diketahui
apa guna lagi mengharap lagi
jika keputusan dan jawapan nya adalah sama
semua ini adalah penantian yang sia-sia

Tuesday, 6 September 2011

Cuba Menghargai ??

aku layan kau macam anak raja..
tapi kenapa kau layan aku macam tahi..
apa yang kau nak aku kasi..
semua kehendak kau aku tunaikan..
tapi kau tidak pernah untuk menghargai semua pemberian aku..
apa salah aku..
sampai kau hukum aku sebegini rupa..
aku tidak pernah menghukum kau cam mana kau hukum aku..
walaupun kau layan aku macam  bangsat..
tapi tak pernah terlintas nak hukum atau sakitkan kau..
fikir guna otak gampang..
bukan guna kepala lutut..
orang lain ada perasaan..
jangan ingat kau sorang ada perasaan.. 
cuba menghargai selagi ada orang meghargai kita..
bukan dah kena baru nak menghargai orang..
Fikir-fikirkan lah..sebelum terlambat..

Monday, 5 September 2011

Mengapa

mengapa...
setelah kegembiraan hadir..
mengapa ada yang menghalang..
hinakah seseorang yang jarang mendapat kegembiraan..
mengecapi kegembiraan walaupun seketika...
mengapa..
mesti ada orang yang dengki..
atas kegembiraan orang lain..
setiap manusia ingin kegembiraan..
tapi mengapa ada yang cuba menghalang..
apa dosa mereka..
hingga ada yang cuba menghalang..
bangsat..palat...pukimak..
itu yang patut dilemparkan kepada mereka yang menghalang..
kegembiraan orang lain.
mengapa..mengapa. dan mengapa...
fikirlah mengapa semua ini berlaku..
..................?

Sunday, 4 September 2011

Tanda tanya ?

Tiada hati..
apa maksud perkata tiada hati..
yang kau lemparkan kepada aku..
apa maksudnya..
adakah kau sudah bosan dengan aku..
adakah kau marah dengan aku..
adakah kau muak dengan aku..
adakah kau serabut dengan aku..
adakah kau rimas dengan aku..
aku tak tahu apa maksud tiada hati..
yang kau lemparkan pada aku..
bila aku tanya..
kau jawap tiada apa..
tapi kenapa kau lemparkan perkataan itu pada aku..
pasti ada sebab kau lemparkannya pada aku..
hanya kau yang mempunyai jawapan..
bagi persoalan yang timbul difikiran aku sekarang..
aku hanya perlu menunggu semua itu dari kau..
walaupun akan mengambil masa..
aku akan bersabar menunggu jawapan dari kau..
APA YANG KAU MAKSUDKAN 'TIADA HATI'...

Tuesday, 30 August 2011

:(

Kegembiraan bertukar kesedihan..
Perkara yang sudah lali dalam kehidupan aku..
Yang datang pasti akan pergi..
Yang hidup pasti akan mati..
Kita hanya perlu kuat untuk melaluiNya..
Jangan sesekali mengalah untuk bangun jika sudah terjatuh..
Perkara yang sudah berlaku jangan cuba untuk diingati...
Pasti akan mengembalikan luka yang sudah sembuh..
Jika luka kembali berdarah..
Pasti sukar untuk sembuh..
Mungkin silap aku terlalu memaksa..
Mungkin sudah tertulis perjalanan kehidupan aku..
Aku perlu redho dengan semua yang berlaku..
Keperitan,kesakitan,kesedihan..
Aku perlu buang jauh2..
Walaupun, akan memberi kesan kepada hati aku..
Cukuplah...
Harap ini yang pertama dan ini yang terakhir..
Maafkan aku...
Atas yang berlaku...

Sunday, 28 August 2011

Aku bila lagi?

Pagi..petang..siang..malam..
aku lalui dengan dengan harapan..
agar ada sinar kebahagian bagi aku..
melihat disekeliling aku..
lahir perasaan cemburu..
membuat aku terasa ingin menitiskan air mata..
melihat kebahagian orang sekeliling aku..
dimana sudah lama aku tidak merasai..
aku hanya berfikir .."aku bila lagi"..
mungkinkah sudah tiada lagi sinar untuk aku..
jika aku berfikir..
air mata akan mengiringi keinginan diri aku ini..
aku biar perasaan ini terus berada dihati aku..
walaupun perit, aku akan menanggung semuaNYA..





Saturday, 27 August 2011

Kegembiraan

Hari-hari aku buat masa sekarang penuh dengan kegembiraan..Kehadiran engkau mengubah hari-hari aku yang selalunya di isi dengan tido sepanjang hari..Walaupun kita masih baru berkenalan dan jarang-jarang berjumpa tapi engkau selalu buat aku gembira dan merasakan aku dihargai selain keluarga tersayang aku..Aku tahu engkau sudah berpunya dan perlu juga meluangkan masa dengan si dia,tapi engkau mempunyai ruang dan waktu untuk melayan kerenah aku walaupun engkau sudah berpunya..Siang malam,tidak kira waktu,engkau selalu menemani aku walaupun dah tak tahan sangat nak tido tapi engkau still cuba melayan aku,ketawe bersama,mengarut bersama walaupun dah nak tido sangat dh engkau masa 2..Kehadiran engkau kepada aku memberi aku semangat untuk melakukan apa saja dalam kehidupan seharian aku..Tido pergi kelas engkau bangunkan,tido petang engkau bangunkan dan asalkan aku suruh bangunkan je aku dari tido,pasti engkau akan bangunkan walaupun aku tegok engkau penat,letih,bad mood..tapi engkau still laksanakan pesanan aku..Aku dah tak tahu nak cerite apa lagi tentang engkau yang terlampau baik dengan walaupun hubungan kita hanya sebagai KAWAN dan baru lagi kenal ,tapi macam dah lama kenal..Senang cerite engkau buat hari-hari aku penuh dengan kegembiraan yang dipenuhi dengan warna-warni seperti pelangi yang hadir selepas hujan..AKU NAK UCAPKAN TERIME KASIH SEBAB MEMAHAMI AKU YANG TAK BERAPA BETUL NIE..AKU HARAP KITA BOLEH KEkAL SAMPAI BILA-BILA :D

Friday, 26 August 2011

Lumrah dunia

Lumrah dunia..
Bila kesunyian pasti akan mencari penghibur..
Bila ada yang baru..lama akan ditinggalkan bagai sampah..
Rintihan..Tangisan..Rayuan...
Tidak akan dipeduli..
Lumrah dunia..
Bila berada diatas akan disanjung tinggi..
Bila sudah jatuh tidak akan dipedulikan..
Bagai jatuh ditimpa tangga..
Tidak akan ada orang akan peduli..
Walaupun 1 juta rintihan,rayuan dan tangisan di iringi tidak akan di peduli..
Lumrah dunia..
Populariti akan membuat kita akan didekati..
Manusia hanya ingin populariti..
Bila sudah tiada populariti akan hilang tanpa jejak..
Lumrah dunia..
Jangan terpaku jika semua ini berlaku pada diri sendiri mahu pun di depan mata kelak...
Lumrah dunia..lumrah dunia...lumrah dunia..

Sunday, 21 August 2011

Aku Sendiri

Setelah aku memberi kepercayaan pada kau...

kau menikam , meludahku...
Kau buat bagai sampah...
sendiri aku menangis...
menangis dalam kekecewaan...
Aku sendiri...
menangis aku menangis dalam keseorangan...
Aku sendiri...
belajar erti pengalaman hidup yang penuh dugaan...
Aku  sendiri...
lepaskan , lepaskan ...
agar aku mampu berdiri sendirian...
walaupun tanpa kau disisi...
keep me in the dark again..

Friday, 19 August 2011

salam perkenalan

Nama aku : muhammad adam bin amir just call aku ADAM
umo aku : 20 tahun
tarikh aku dilahirkan : 14 / 01/1991
asal aku : kuantan,pahang
jenis darah aku : A (baru tahu sejak kene derma darah at IPTA)heheeh
jenis aku : sukar difahami (sebab selalu merapu tidak tentu arah)hehehe
aktiviti aku masa lapang : tido, merayau (kutu jalanan tapi bukan MAT REMPIT)hehehe
tempat kesukaan : tempat yang tenang macam pantai, pulau..boleh memberi ispirasi ...heheheh

tu je kot serba sedikit tentang aku..aku tak tahu nak cerite ape tentang aku...ITU LA AKU..hehehe