Friday, 30 September 2011

walaupun seketika.

walaupun seketika..
kita berkongsi kehidupan bersama..
tapi bagi aku sungguh bermakna..
walaupun seketika.
kita bersama-sama cuba memahami antara satu sama lain..
tapi sudah sampai ketitik notah kehidupan kita bersama..
aku melepaskan kau bukan kerana wanita lain..
tetapi tidak mahu kau terus terluka jika bersama aku..
aku tahu..aku bukan lelaki yang baik untuk kau..
jujur dan ikhlas aku cakap berat untuk aku melafaskan perkata "putus"..
tapi itu yang harus aku lakukan supaya kau tidak terluka kerana aku..
aku hanya ingin mengucapkan terima kasih kepada kau yang memberi peluang kepada aku..
untuk menjaga kau walaupun seketika..
terima kasih juga kerana menyangi aku..
aku harap kau akan menjumpai lelaki yang lebih baik dan mampu menjaga kau.
maafkan aku yang banyak melukai kau..



Wednesday, 28 September 2011

Mungkin Hanya Kawan

Sekian lama tidak berhubung..
Kini kembali berhubung antara aku dan kau..
Walaupun aku dan kau jarang-jarang berhubung..
Tapi sudah cukup untuk menantakan hubungan kawan aku dan kau masih ada..
Walaupun ada peristiwa hampir memutuskan hubungan kawan antara aku dan kau..
Perasaan aku yang lalu perlu ditolak ketepi walaupun masih ada perasaan itu terhadap kau.. 
Jujur dari hati aku..perasaan itu masih ada..
Maafkan aku kerana masih mengharap..
Mungkin peristiwa yang lalu akan mengeratkan hubungan kawan aku dan kau..
Harap apa yang terfikir difikiran ini akan terjadi.. 
Mungkin ini lah yang telah tertulis antara aku dan kau..
Hanya sebagai "KAWAN"..

Monday, 19 September 2011

aku hanya punk rock jalanan

aku dan kau banyak berbeza
aku hanya punk rock jalanan
yang tidak mempunyai harta yang melimpah
dan tidak punyai kereta mewah
tapi aku punya maruah dan wawasan dalam hidup
jangan pernah memandang rendah dan hina
walaupun perjalanan hidup aku sebegini
jangan mengadili orang lain , jika diri sendiri tidak sempurna

Friday, 16 September 2011

maafkan aku

maafkan aku..
kerna tidak sempurna untuk kau
kerna aku mengecewakan kau
kerna aku menyakitkan kau
maafkan aku
sudah aku cuba jadi yang terbaik untuk kau
tapi tetap sama
aku tidak mampu tuk memberi apa yang kau inginkan
maafkan aku
aku tidak sempurna seperti yang kau harapkan
maafkan aku.

Monday, 12 September 2011

aku dan kau

Pada perkenalan aku n kau ..aku sangat rase gembira, sebab masih ade orang nk berkawan dengan aku.. Semakin lama aku n engkau berkawan dan bertukar number telefon aku semakin gembire..Hari demi hari berlalu , aku mula mempunyai satu perasaan pada engkau sebelum 2 aku tak tahu kau sudah berpunya sebab 2 la ade perasaan at kau. kalau aku tahu kau sudah berpunya aku rase aku tak menaruh perasaan at kau cm ane aku mengharap mase 2..biasa r manusia sume ada perasaan, aku pun tak lari dari itu aku pun manusia biasa..lepas aku tahu kau sudah berpunya, aku simpan perasaan aku at kau, serius aku cakap mmg menderita r aku menahan perasaan aku at kau..tapi aku x tahu kau perasan or tidak aku ade simpan perasaan kau..aku x kesah kau perasaan ke tak..aku tak kan salah kan kau sebab perasaan aku at kau..dah perjalanan hidup aku dah tertulis cm nie..aku kene terime dan redho yang kau sudah berpunyai walaupun aku terpakse berlakon yang aku tak ape2 yang berlaku..tapi aku gembira sebab kau masih kawan aku sampai sekarang..walaupun perasaan aku nie dah terbuak2 nk luahkan at kau..tapi aku rase tak payah kot..takde makne pun lau aku luahkan perasaan aku nie at kau..sebab kau sudah berpunya..aku doakan kau bahagia dan gembira dalam kehidupan kau..perasaan aku nie biar je sebab mungkin kelak ada orang lain yang ganti tempat engkau.ok nie last..aku mntak maaf sbb aku simpan perasaan at kau lebih daripada seorang kawan dan jangan cerite at sape lau ko tahu aku tulis nie tuk kau..
aku nak mintak maaf lau aku ade wat ko terase, kecik hati , ape2 la,,aku nk mntak maaf..harap aku n kau berkawan sampai bile2... :D

Friday, 9 September 2011

penantian sia-sia

penantian sia-sia
kerana terlalu melayan perasaan yang kesunyian
membuat kelekaan hadir dalam hati
walaupun sudah tahu jawapan nya
penantian sia-sia
kerana mengharapkan sesuatu yang tidak pasti
satu harapan palsu
membuat hati berdarah kembali
penantian sia-sia
kerana tidak akan dapat apa yang diingini
hanya menanti jawapan yang sudah diketahui
apa guna lagi mengharap lagi
jika keputusan dan jawapan nya adalah sama
semua ini adalah penantian yang sia-sia

Tuesday, 6 September 2011

Cuba Menghargai ??

aku layan kau macam anak raja..
tapi kenapa kau layan aku macam tahi..
apa yang kau nak aku kasi..
semua kehendak kau aku tunaikan..
tapi kau tidak pernah untuk menghargai semua pemberian aku..
apa salah aku..
sampai kau hukum aku sebegini rupa..
aku tidak pernah menghukum kau cam mana kau hukum aku..
walaupun kau layan aku macam  bangsat..
tapi tak pernah terlintas nak hukum atau sakitkan kau..
fikir guna otak gampang..
bukan guna kepala lutut..
orang lain ada perasaan..
jangan ingat kau sorang ada perasaan.. 
cuba menghargai selagi ada orang meghargai kita..
bukan dah kena baru nak menghargai orang..
Fikir-fikirkan lah..sebelum terlambat..

Monday, 5 September 2011

Mengapa

mengapa...
setelah kegembiraan hadir..
mengapa ada yang menghalang..
hinakah seseorang yang jarang mendapat kegembiraan..
mengecapi kegembiraan walaupun seketika...
mengapa..
mesti ada orang yang dengki..
atas kegembiraan orang lain..
setiap manusia ingin kegembiraan..
tapi mengapa ada yang cuba menghalang..
apa dosa mereka..
hingga ada yang cuba menghalang..
bangsat..palat...pukimak..
itu yang patut dilemparkan kepada mereka yang menghalang..
kegembiraan orang lain.
mengapa..mengapa. dan mengapa...
fikirlah mengapa semua ini berlaku..
..................?

Sunday, 4 September 2011

Tanda tanya ?

Tiada hati..
apa maksud perkata tiada hati..
yang kau lemparkan kepada aku..
apa maksudnya..
adakah kau sudah bosan dengan aku..
adakah kau marah dengan aku..
adakah kau muak dengan aku..
adakah kau serabut dengan aku..
adakah kau rimas dengan aku..
aku tak tahu apa maksud tiada hati..
yang kau lemparkan pada aku..
bila aku tanya..
kau jawap tiada apa..
tapi kenapa kau lemparkan perkataan itu pada aku..
pasti ada sebab kau lemparkannya pada aku..
hanya kau yang mempunyai jawapan..
bagi persoalan yang timbul difikiran aku sekarang..
aku hanya perlu menunggu semua itu dari kau..
walaupun akan mengambil masa..
aku akan bersabar menunggu jawapan dari kau..
APA YANG KAU MAKSUDKAN 'TIADA HATI'...