Sunday, 30 October 2011

Akan Aku Tunggu

masa terus berlalu pergi..hari terus berganti hari..malam saling berganti dengan siang..tapi perasaan aku kepada kau tidak boleh berganti dengan perasaan lain..walaupun aku cuba untuk bawak perasaan ini kedasar jauh dalam sudut hati aku,..tapi tetap sama perasaan aku dulu dengan sekarang kepada kau..sehari aku tak mendengar suara kau..aku rasa tidak lengkap hari-hari aku tanpa suara kau..walaupun kau sudah berpunya yang mana sudah lama dan jelas dimata aku..tapi aku tidak boleh tipu perasaan aku terhadap kau..aku pernah berjanji pada diri aku yang aku akan tunggu kau walaupun masa itu mungkin lama..tapi aku akan tunggu kau selama yang boleh...walaupun kau pernah cakap pada aku yang kau tak nak beri aku harapan..tapi aku tetap dengan perasaan yang tidak pernah tipu aku selama aku hidup dimuka bumi ini dan aku takkan menipu perasaan aku terhadap kau..aku akan pegang semua janji aku terhadap diri aku yang aku akan tunggu kau walaupun selepas ini kita akan jarang bertemu...mungkin disinilah tempat yang paling sesuai aku luahkan segala yang aku rasa terhadap diri kau..setiap apa yang aku coretkan diblog aku terhadap kau..aku pernah mengharap kau memberi respon(commet) at blog aku ini..tapi mungkin itu hanya harapan tinggal harapan buat aku..aku rasa cukup setakat ini aku coretkan perasaan aku terhadap kau..yang lain biar aku saja yang simpan...aku akan terus menunggu..terus menunggu dan terus menunggu..
.... akan aku tunggu....

Friday, 21 October 2011

Kenapa

kenape harus sembunyikan perkara yang kau lakukan..
kenape takut hubungan antara kau dan aku berubah..
kenape takut kita tidak akan semesra seperti sekarang ..
cube la jangan nk sembunyikan perkara cm 2..
kau boleh orang sakit hati,tawar hati,mood berubah..
berfikirlah seperti mana umur kau..
bukan berfikiran kanak2...
orang ade perasaan jugak cam ane kau ade perasaan..
jangan nak pentingkan diri sendiri..
perkara kau buat nie..
bukan pertama kali..
tapi berkali-kali..
kau ulang balik perbuatan kau..
tolonglah lepas nie jangan nk ulang perbuatan yang same..
aku rase macam dipermainkan je..
macam kau sekadar singgah sementare menunggu hujan berhenti..
aku bukan tempat yang sesuai untuk kau singgah hanya sekadar menunggu hujan berhenti..
aku bukan orangNYA...

Wednesday, 19 October 2011

janji

jangan pernah berjanji kalau diri tu tak boleh nak tunaikan.orang akan terasa dan sakit hati kalau benda yang dijanjikan tidak dituanikan.manusia mmg tak lari dari perasaan nie..aku pun same cam orang lain ade perasaan..lau kau rase x leh nk tunaikan janji yang kau taburkan dekat aku,jangan pernah taburkan janji lagi terhadap aku.sebab bende cam 2 leh buat aku terasa walaupun ade orang cakap bende cam small matter..2 orang lain tapi bukan aku..aku x boleh orang mungkir janji walaupun sekali..sebab aku x boleh terime sebab aku memag xkan berjanji lau aku rase aku x boleh nk tunaikan..aku akan cakap "tengok la cam ane"...aku xnk orang lain sakit hati dan mengharap ape yang telah dijanjikan.manusia akan mengharap sepenuh hati kalau ade  sesuatu perkara yang telah dijanjikan  dan menanti dengan penuh perasaan..sama cam aku,lau orang dah janji ngan aku,aku akan mengharap apa yang dijanjikan akan tertunai lau x aku akan terasa dan sakit hati...

Monday, 10 October 2011

CinTa

Hidup ini ialah cinta..
Cinta itu hati...
Hati itu nyawa...
Nyawa itu manusia..
Manusia tidak lari dari perasaan cinta..
Manusia dikurniakan sepasang mata untuk melihat..
Manusia dikurniakan sepasang tangan untuk memengang..
Manusia dikurniakan sepasang telingan untuk mendengar..
Manusia dikurniakan sepasang kaki untuk berjalan..
Tapi manusia hanya dikurniakan sekeping hati..
Kerana tuhan telah memberikan sekeping lagi hati kepada seseorang untuk kita cari..
Itulah yang dinamakan cinta..

Tuesday, 4 October 2011

jangan mempersiakan

hidup ini seperti garisan..
tapi suatu masa garisan itu akan mati juga..
hidup ini seperti lilin yang menyala..
kelak, lilin itu akan terpadam dan takkan menyela..
sebelum garisan itu mati..
sebelum lilin itu terpadam..
cuba menghargai dan bersyukur dengan apa yang diberi..
jangan pernah mempersiakan pemberianNYA..
mungkin hanya sekali kita dapat merasa semua pemberianNYA..
ketika ada..
cuba menghargai..
cuba jaga dengan baik..
jangan pernah mempersiakannya...
hidup kita didunia hanya sementara..
yang kekal disana..
hargai bila masih ada.....