Thursday 20 March 2014

Aku : Remember

jika kau berpakaian kemas 
tidak semestinya kau sempurna
jika kau berpakaian selekeh
tidak semestinya kau tidak sempurna

jika engkau memandang hina kepada orang lain 
kau lagi hina dari orang yang kau  hina
kita jangan pernah merasa diri kita ini sempurna 
kerana kita ini semua manusia biasa

aku berbicara sebegini 
bukan niat aku untuk menunding jari pada siapa-siapa
ini juga peringatan pada diri aku sendiri
kerana aku juga manusia biasa yang tidak lari melakukan dosa
tahkala kita leka akan kemewahan dunia
tahkala kita lalai akan keseronokan dunia
kerana itu semua permainan dunia yang akan membuat kita leka
kita perlu berwaspada akan setiap yang kita lakukan 
jangan pernah hanyut dalam keseronokan yang hanya sementara
kerana kelak memusnahkan diri kita..

No comments:

Post a Comment