Friday 14 September 2012

baru kini aku tahu

adakah ini semuanya
sakit,pedih,luka yang aku lalui ini adalah derita
derita yang tidak pernah aku mengerti

derita 
sukar dapat aku gambarkan dengan kata-kata
kerna hanya aku dapat rasa apa itu derita yang aku alami
derita ini tidak akan ada yang mengerti

mengerti
mungkin kini baru mengerti 
apa yang aku rasakan selama ini
adalah derita yang tidak siapa tahu

manisku kau pahitkan hati aku
segala kemanisan yang ingin aku berikan
semuanya kau pahitkan
apa lagi yang tinggal 
hanya kepahitan yang tinggal

baru aku tahu 
ertinya semua
yang aku rasa selama ini
aku tak mengerti
sedangkan kau tahu apa itu derita
yang selama ini aku rasa
tapi kau hanya diam dan terus mendiam
membiarkan aku terus derita 
kerna aku sendiri tidak tahu apa erti derita yang sebenar..



No comments:

Post a Comment